Velòdrom d’Horta – Vallvidrera 9-12-2020

Tal com estava previst ens hem trobat a la parada del metro de la L3, Mundet, costat de muntanya, la Júlia Bravo, Enriqueta Vaqué, Pere Casas i un servidor, a les 8 h. A les 8 en punt hem començat a caminar en un matí fred i amb vent.

Ens hem dirigit cap a la part de darrera de l’esmentat velòdrom agafant el camí direcció a la font de la Marquesa. En arribar a la font hem agafat el camí que surt a l’esquerra que ens ha portat, amb un traç suau amb diferents corbes fins a sota la corba de la carretera BV-1415, agafant el GR-92, aquest tram una pista fins el trencall que puja fins el Turó de Valldaura amb un corriol força empinat.

La intenció era esmorzar al turó però el vent i la fresca ho ha impedit a la vegada que el dia era clar sense boires i unes vistes molt bones sobre Barcelona, el Vallès, amb Montserrat i Sant Llorenç del Munt, completament retallant el cel blau i net. Hem seguit per la carena passant pel Pas del Rei, deixant a la nostra dreta el corriol que baixa fins a Sant Medir, arribant al mirador amb esplèndides vistes tan sobre Barcelona i la Costa com sobre el Vallès, veient al fons el Pirineu nevat.

La fusta del mirador tenia gebre que es veia molt bé tot i el sol i el vent, no hem parat més que per a quatre fotografies i hem seguit camí pel GR-92, deixant a la nostra dreta varies fonts fins arribar a l’edifici de Vista Rica. Aquí hem creuat la carretera de la Rabassada i passat el desviament cap El Tibidabo hem agafat el PR C-35 fins a sortir a la pista en un punt en que hi ha dos bancs i una font. En aquest encreuament no hi feia vent tot i que no hi donava el sol, s’hi podia estar. Hem esmorzat per fi.

En pocs minuts hem esmorzat i tot seguit hem tirat cap a l’esquerra de la pista, amb una tanca per vehicles en sentit contrari, seguint el indicadors de la Font de la Budellera, om i hem trobat força canalla, segurament un curs d’una escola, hem continuat camí cap a la corba del Revolt de les monges, camí que per cert estava força bé i de bon seguir. Hem creuat la carretera i hem agafat el camí que ens ha portat fins el Baixador de Vallvidrera. Abans d’arribar a l’estació dels FCG hem parat a un bar que hi ha i hem pres quelcom calent.

L’excursió anat molt bé i sense cap tipus de problemes, agafant sempre els desviaments oportuns.

Cal dir que ens hi hem trobat força ciclistes pels corriols on no poden circular, segons la normativa.

Les dades de l’excursió, són 9 km i pico, un desnivell positiu de 152 m i un de negatiu de 317 m., hem assolit una altitud màxima de 483 m sortint de 153 m. I el temps en fer el recorregut 3 h 30 minuts.