Sortida SEM a Collserola 24-01-2021

Collserola (Barcelona) – 24 de gener 2021. PLA B.

Avui havíem d’anar cap a Prades i el Tossal de la Baltasana però la pròrroga de les restriccions covid ens ho impedeix. Al seu lloc, sense sortir del terme de Barcelona, anem a fer un tomb pel barri i a visitar la part de Collserola que ens queda més propera, i potser menys massificada.

A les 8:30h ens trobem, a Plaça d’Orfila, un grupet de socis i sòcies de l’Agrup. Excta. Muntanya. Fa tres mesos i escaig de la darrera sortida del Cicle de Muntanya, interromput per causa major.

Primer ens dirigim a la Trinitat Vella, que envoltem per llevant, i arribem al Parc d’Aigües de Montcada. Prenem breument la C-17 fins a la benzinera. Passada aquesta, agafem el corriol que ressegueix el Rec Comtal pel cantó de l’Horta de la Ponderosa. Arribats a Vallbona prenem el Pont del Congost per passar al barri de Torre Baró. Aquí comença la pujada, amb algun tram d’escales inclòs. Passem pel Mirador de la Torre del Baró, la Torre del Baró i el Coll de les Roquetes.

El dia s’ha llevat ventós però tenim sort i amaina ràpidament. Les vistes del recorregut són àmplies. Podem veure el Pla de Barcelona, el Vallès, Montserrat arribant a distingir-ne el monestir, la Mola de Sant Llorenç del Munt, els Cingles de Bertí, Serralada Litoral i de Marina, Turó de Montcada, … i molt més.

Seguim de pujada cap al Turó de Roquetes, Coll de Canyelles, flanquejant el Turó Blau per arribar al Turó d’en Segarra. Ara ja anem de baixada, direcció al Turó Sul. Arribem a la pista que mena a l’Hospital de Sant Llàtzer, pista que abandonem aviat per trencar cap a la Font de Santa Eulàlia. Anem a trobar la carretera de Roquetes, que travessem, per seguir baixant a Plaça de Karl Marx. A mesura que ens endinsem de nou a la ciutat, ens anem acomiadant de les companyes i companys que tenen casa seva a prop. Passem pel Parc Central de Nou Barris, Plaça Major de Nou Barris, Plaça Sóller, Parc esportiu de Can Dragó i Sant Andreu de Palomar.

L’excursió matinal ha cobert 12,6 quilòmetres de longitud, 310 m de desnivell positiu, el mateix de desnivell negatiu, que hem trigat 3:35 hores a completar.

Accediu a les fotos de la sortida