Grup de Joves – Travessa Vall de Madriu 8 i 9 de Juny 2019

El cap de setmana del 8-9 de juliol, el Grup de Joves vam realitzar una travessa de dos
dies a Andorra, amb un paisatge primaveral al Pirineu que ens va regalar la bellesa de
les flors acabades de sortir combinada amb algunes congestes de neu que encara no
havien patit el procés anual de fusió. Vam ser 7 participants, tal com havíem previst el
dia de la reunió informativa.
El dissabte vam sortir a prop del llac d’Engolasters, que va ser la nostra primera aturada
d’interès. Tot seguit vam pujar pel GR-11 per la Vall del Madriu, una impressionant vall
d’origen glacial del Pirineu andorrà. Vam arribar al refugi lliure de Riu dels Orris cap a
les 18:00h, i un cop allà vam descansar de l’esforç realitzat durant tot el dia, per
posteriorment muntar els nostres bivacs.
El diumenge vam seguir pel GR-11 fins al refugi de l’Illa, i al costat de l’estany de l’Illa
ens vam desviar pel GR-7 en direcció al coll de Pessons. Des d’allà vam iniciar una
baixada feixuga, amb grans blocs de pedra que van dificultar la nostra progressió per
aquest tipus de terreny. Finalment, vam arribar a un refugi lliure, des d’on sortia un camí
en força millor estat que ens va conduir al llarg de la vall fins la carretera on havíem