Sortida Tossal de Suró i Calçotada a Guimerà – 8 de Març de 2020

Bé, a la tercera sortida d’enguany aprofitant la data (8/3/2020), vaig pensar que estaria
bé fer-ho una mica diferent i afegir-hi una calçotada per variar (fa 2 anys amb la Ruta
del Cister ho vàrem fer), l’excursió està pensada per a que hi pugi participar tothom,
poc desnivell i poc quilometratge, l’autocar ens ha deixat al poblet d’Albió, al entrar on
hi ha la parada del Bus, d’aquí surt una pista enquitranada, passem Cal Balcell, una
granja, d’on hi surten dues pistes, prenem la de la dreta en suau pendent fins endinsar-
nos en un bosquet, passats 1,5 quilòmetres, la deixarem per agafar un corriolet a mà
esquerra, ara passem entre camps llaurats fins a trobar una altra pista (que és la que
teníem a mà esquerra a la granja), continuem per ella per la dreta un tram més i
trobem una pujadeta curta, un cop superada ens falta poc per arribar al cim del Tossal
de Suró de 828 m. d’alçada, abans a prop tenim uns masos Cal Polit, Cal Joanet i Cal
Tomeu, que els deixarem a mà dreta per fer el darrer esforç per pujar l’últim tram, dalt
del tossal és força emboscat i de vista el que es diu vista no n’hi ha gaire, si no t’enfiles
per 3 graons de formigó uns 4m. a sobre el punt geodèsic, com que és un cim dels
proposats per la FEEC en el repte dels 100 CIMS, i és a prop d’on fem la calçotada
(Guimerà), l’he escollit per estirar les cames i fer una mica de gana, que no sigui dit
que només anem a entaular-nos.
La tornada la fem pel mateix camí que hem vingut, i abans d’arribar a on ens espera
l’autocar visitarem l’Ermita de Sant Gil, també aprofitem per fer una ullada al poblet, hi
venen formatges (tancat avui). Hem resseguit un tros de la ruta de l’alta vall del Corb.
Ara sí cap a Guimerà, on avui dinarem calçots; ens hem aplegat només 18
excursionistes/gastrònoms; la mà ben amunt amb el calçot sucat penjant sobre la boca
ben oberta i cap a dins una mossegada, dues, tres i a per un altre, glop al porró de vi,
quina patxoca que fem, van canviant les teules buides per altres plenes, voldran cafès
els senyors?, sí sí; bé un cop fora tenim 1h quasi per poder visitar el poble abans no
tornem cap a casa.
Llàstima que no s’aprofitin almenys aquestes passejades.