Torreta del Cadí i Vulturó 8 de Juliol 2018

CICLE DE MUNTANYA 2018

Torreta de Cadí 2.562m i Vulturó 2.649m – Serra de Cadí, 8 juliol 2018

Avui som 12, dels quals 11 socis/es. Sortim en tres cotxes de l’estació de Renfe-Sant Andreu Arenal a les 6:00h. Anem primer a esmorzar al forn de pa de Saldes. Després seguim, per la pista del cantó de Josa de Cadí, fins a Coll de Jovell, 1.792m d’alçada, punt d’inici de l’excursió.

Comencem a caminar a les 9:25h seguint de pujada el GR-150.1. A poc de començar un company no ho veu clar i se’n torna a Coll de Jovell. La pujada és forta i constant fins a la cota 2.380m, sortida del Grau del Boixeder. Aquí deixem el GR a la nostra dreta per a fer un flanqueig que, en suau pujada, ens porta al primer cim del dia, la Torreta de Cadí.

Seguim ara a llevant per la carena. Al passar pels voltants de l’Osca un altre company decideix tornar a Coll de Jovell seguint el GR de baixada, doncs ja ha omplert el cupó de muntanya per avui. Els 10 restants seguim cap al Puig de les Gralleres 2.613m (segon cim del dia), Coll de la Canal Baridana 2.501m i Vulturó (tercer cim).

Baixem una mica, fins al peu de l’esperó rocallós que forma el cim, per aturar-nos a dinar. L’aire és fresquet, que la majoria agraeix donada la forta insolació. Comencen a créixer nuvolades d’evolució…

Acabat l’àpat tornem al Puig de les Gralleres, cim que fem dues vegades. A l’arribar al primer coll a ponent d’aquest cim, cota 2.512,6m segons l’ICGC, enlloc de seguir el GR de pujada cap a l’Osca fem un llarg flanqueig en lleugera baixada, fins a la sortida del Grau del Boixeder. És un flanqueig que, tot i no estar marcat, es fa força bé ja que el terreny és molt obert i sense obstacles apreciables. D’aquesta manera ens estalviem uns 80m de pujada (i el mateix de baixada).

Una companya, que just avui estrena botes, es queixa dels peus. Resulta que l’estrena li està passant factura en forma de llaga. Ajustem ritme de marxa a la situació i seguim avall, ara en forta baixada pel mateix camí del matí, cap a Coll de Jovell. Després d’un petit embolic en un punt del grau on perdem el GR, aviat el recuperem i arribem sense més novetat als cotxes on ens retrobem amb els dos companys. Són les 18:15h.

Mentre baixem cap a la benzinera de Saldes, ja a la carretera i dintre els cotxes, cau un breu ruixat d’estiu. A la benzinera omplir dipòsit, higiene bàsica, refrigeri, comentar la jornada i cap a casa.

Han estat 13,4 quilòmetres de recorregut i 1.160 metres d’ascensió acumulada (el mateix de baixada) que hem completat en 8 hores i 50 minuts (parades i contratemps inclosos).

Amb aquesta sortida ens acomiadem fins setembre.