Torre Alta (Castell Ferran) 17 de Setembre 2017

EXCURSIÓ VOLTANTS DE MONTSERRAT

Hem fet la primera sortida amb la novetat de dinar a casa, si voleu diguem-li sortida matinal.

Com sempre he quedat a les 7,30 a la plaça Orfila, d’on hem sortit uns cinc minuts després de l’hora de trobada els 18 que anàvem amb l’autocar, ja que dos companys venien amb el seu cotxe. Uns quaranta minuts més tard hem arribat tots a l’hotel del Bruc, on hem esmorzat. A les 9,15 hem començat la sortida anant a cercar la pista, ample i ben senyalada que ens ha portat fins a Can Massana, amb vistes de Montserrat poc habituals. En una hora hem arribat a l’aparcament de Can Massana on hem fet una parada d’uns 20 minuts, anant tot seguit a creuar la carretera que puja fins Montserrat per agafar el corriol que ens portarà a creuar la pista que va fins Sant Pau de la Guàrdia, el corriol és en pujada i es troba marcat. Sortim a la pista més enllà del punt previst, davant d’una torre de telegrafia òptica. En aquest punt el company Ignasi ens explica el funcionament de les comunicacions entre les torres escampades pel país. Arribem fins la torra on parem un instant per a fer fotografies, per seguir després a la cerca del corriol que s’enfila fins la Torre Alta o Castell de Ferran. El corriol marcat per fites i alguna que altre marca és força costeruda i com que tothom vol pujar, he d’anar amb atenció. La pujada no és difícil però requereix atenció. Arribem al cim de 842 m d’alçada gaudint d’un dia molt clar i completament net que al Nord ens mostra un Pirineus tot ben nevat i cap a l’Est part de la costa i el mar. Després de les fotografies de rigor ens dirigim a baixar cap a la carena direcció a la població de Sant Pau de la Guàrdia, per uns corriols que cal cercar ja que l’abundant vegetació baixa els tapa força. Fem el primer tram que ens porta al coll seguint aquests corriols estrets i amagats estirant-se el grup. Seguim un tros de la carena per tallar a la nostra esquerra camp a traves fins arribar a la pista que en pocs minuts en porta Sant Pau, on parem pocs minuts ja que la pujada al Castell Ferran i la seva baixada ha requerit més temps del que inicialment pensàvem. Tot seguit prenem una altra pista que surtint del poble ens porta fins la carretera que creuem continuant per la pista que ens porta sota l’ombra dels arbres fins el corriol que baixa a la bauma de Can Sola, força gran, restem una estona i després de les fotografies de rigor continuem cap a l’hotel del Bruc per una pista força ampla. Com que el temps ens atrapava al darrer tram augmentem una mica el pas, arribant els primers a tres quarts de dues a l’hotel, per sortir cap Barcelona a les 14 h, acabant l’excursió després de caminar 3h 39m cobrint una distància de 11,8 Km amb un desnivell acumulat pujant i baixant de 428 m.