Entre setmana – Serralada de Marina 18 d’Abril de 2018

Excursió del 18 d’abril de 2018

Hem sortit de la parada de la línia 9 Església Major, Santa Coloma de Gramenet els 9 participants a les 9 h 05 min. Al poc de començar arribaven els dos una mica més tard i hem seguit pel carrer Washington, carrer de Wilson i carrer de Lincoln que en porta a una petita plaça on comença una pista arreglada cap a la pista que va al Monestir de Murtra, poc abans d’arribar a un parc per canalla hem agafat un sender que surt a la dreta que seguim, travessem un carrer asfaltat i entrem a un petit bosc fins al fons on agafem un corriol que ens porta paral·lelament a la pista fins a un encreuament on es pot anar cap al  Monestir o la Creu de Montigalar. Agafem el primer sender que ens trobem a la dreta i el seguim, és un corriol amb força vegetació fins a arribar a Ca l’Alemany, restes d’una antiga masia del barri del Canyet de Badalona, situada en la vall de Betlem o de Sant Jeroni, situada sobre una vil·la romana excavada el 1975 on es trobaren restes ibèriques i romanes. Ens parem una mica per veure les restes i seguim per un sender al nord de la masia fins a la pista que en porta a la creu de Montigalà, situada sobre l’autopista que va a Mataró, amb bona panoràmica sobre Barcelona, Badalona. Retrocedim i anem a buscar la pista que va al Monestir de Sant Jeroni de la Murtra, passant pel seu costat sense entrar-hi, fins a arribar a la senyalització del GR 92, no agafem a GR i pugem per un sender que ens duu a la pista que puja fins a l’ermita de St. Climent, on parem una mica per esmorzar, seguint tot seguit direcció al Poblat Ibèric i, en arribar al punt que senyala el monòlit natural, agafem una pista que surt direcció al Vallès. La seguim una estona fins a trobar a mà dreta un sender que puja amb certa inclinació, amb roques mostrant-nos interessants vistes sobre el Vallès per les nostres esquenes. Seguint el sender arribem a l’entrada del Poblat Ibèric on aprofitem per fer, en el mirador, la fotografia de grup. Parem una estona per veure el poblat i seguim pel GR 92 baixant a Santa Coloma entrant pel dipòsit d’aigua i d’ací anem a cercar la parada de metro de la línia 9 de Singuerlin on acaba l’excursió.

Hem fet 11,15 Km amb un temps total de 3h 38 min, amb 2h 14 min en moviment amb un desnivell positiu acumulat de 373 m i negatiu de 382, els qui han pujat al poblat serà una mica més.

És un recorregut amb pista, senders i uns desnivells fàcils encara que un parell d’elles un xic pronunciat. Excursió fàcil i sense dificultats.