SEM – Entre dues valls del Montseny – 22 de gener 2022

Aquest darrer dissabte 22 de gener, es va portar a terme la primera sortida del calendari d’excursions de la Secció de Muntanya, programades per aquest any 2022.

Vam tenir una assistència de 13 persones, que majoritàriament són socis de l’entitat, i es va realitzar un recorregut força complet per les dues vessants d’aquest emblemàtic massís, que va complaure a tothom, amb un total de 11,5 Qm de recorregut i 906 m de desnivell positiu, amb molt bones condicions de temps degut a un llarg anticicló present des de fa molt dies, però amb unes temperatures força baixes durant tota la jornada.

Per a fer possible aquest recorregut lineal, vam deixar un cotxe aparcat a Santa Fe del Montseny, després d’esmorzar a Sant Celoni, i ens vam traslladar al lloc de la sortida a la vessant oposada a la Plana del Coll situada a 936 m, on hi ha una oficina del Parc Natural. Des de aquest punt vam seguir el GR 5.2 que va pujant progressivament amb direcció al Turó de l’Home, fins a la cota aproximada 1.300 m, on surt un petit camí a l’esquerra que passa per uns pous de glaç i va flanquejant i pujant per la vessant obaga fins arribar al coll de les Agudes i d’aquí posteriorment al cim de les Agudes 1.706 m.

Seguidament vam retornar breument al coll d’Agudes i després pel GR fins pràcticament arribar al coll de Sesbasses, d’on surt el camí en baixada que ens va portar fins a Santa Fe i d’aquí, vam anar a recollir la resta de vehicles al punt de sortida.