SEAM – TUC DE MONGES (2.700m) 17 i 18 de Setembre

S.E.A.M. (SECCIÓ D’ESCALADA I ALTA MUNTANYA) – CICLE D’ALTA MUNTANYA 2022

TUC DE MONGES (2.700m)

VOLTA CIRCULAR PELS ESTANYS DE RIBERETA I RESTANCA (VALL D’ARAN)
17 i 18 de Setembre

Activitat realitzada els dies 17 i 18 de setembre amb la participació de 11 persones, totes sòcies de l’AEM, amb molt bones condicions de temps.

Dissabte després de viatjar a la Vall d’Aran fins a Arties, vam seguir fins el pont del Resec a 1.400 m on vam deixar els vehicles. Des de aquí vam sortir des de el Pont del Resec remuntant fins el llac de Montcasau on hi ha una petita pressa i posteriorment vam remuntar pels llacs de la Ribereta fins arribar al port de Caldes a 2.570 m des de aquí vam baixar fins el refugi Ventosa i Calvell a 2.225 m on vam pernoctar, realitzant un recorregut de 14,400 Km i 1.232 m de desnivell positiu.

Diumenge, vam sortir del refugi en direcció al coll de Tumeneia, passant pels llacs del mateix nom, amb unes vistes esplèndides de totes les muntanyes del voltant Bessiberris, Pa de Sucre, Tumeneies i les Agulles de Travessani i Punta Alta a l’altra banda. Abans de pujar el coll de Tumeneia ens vam desviar a la dreta per anar remuntant i guanyant alçada per sota de la cresta fins arribar a dalt del Tuc de Monges a 2.699 m d’alçada. Des de aquí vam començar el descens en direcció al port de Uelhicrestada a 2.450 m i posteriorment al refugi de la Restanca i després fins a la vall i la pista que ens va retornar fins el pàrking del Pont del Resec, realitzant en aquesta jornada un itinerari de 15,5 Km i 593 m de desnivell positiu.

Un llarg recorregut de dos dies per una zona d’alta muntanya amb molts llacs que estaven força plens d’aigua, malgrat la gran sequera generalitzada d’aquest estiu.

I d’altra banda, la solitud dels itineraris, en especials els de les ascensions, degut a que són poc coneguts i que la majoria de la gent va als cim principals i més coneguts. Destacar el bon ambient i satisfacció per l’activitat del tot el grup participant.