Sant Marc de Brocà 29 de Gener 2017

Sortida de Barcelona, al lloc i hora establerts, direcció Terrassa, Manresa, Berga i Guardiola de Berguedà on esmorzem.
Al final de la barriada de Terradelles (a Bagà), prenem una pista que surt a mà dreta fins a St. Martí de Brocà, sempre pel camí principal uns 4 Km., Ermita situada a 950m. del Romànic antic, consagrada en el 1081, al segle XIII s’hi afegeixen 2 capelles laterals en l’època dels Ducs d’Alba, i el 1972 és restaurada, aquí deixem els cotxes. Ara en forta pendent prenem el PR-158 passant per Can Sobirana (amb impressionants vistes), el Castell (del que no en queda res), fins a l’Ermita de St. Marc de Brocà a 1611m., on fem una paradeta per recuperar-nos de la forta pujada i aprofitem l’esplèndid dia per contemplar tot el nostre voltant, des de La Creu de Ferro, La Gallina Pelada, El Pedraforca, el Cadí, el Moixeró, el Penyes altes de Moixeró, la Tossa d’Alp, el Puigllançada, fins i tot Costapubilla, tots aquests en primer pla, ja no us comento els de més enllà, que en són uns quants més; bé de baixada fins a arribar al coll Gran (on s’ajunta amb el GR-4.2), i d’aquí fins al Paller de dalt, un prat magnífic on hi ha les restes d’un mas que deu haver estat important per la seva grandària amb una font d’aigua fresca i cristallina, ens apropem fins al Santuari del Paller, on ens refem fent un mos, estem a 989 m., només ens queda remuntar uns 150m. fins al coll del Joncar, i ara si de baixada fins als cotxes, sort que es força ombrívola, perquè amb el sol que hem tingut ens hauríem torrat, han estat 16 Km. i 900 m. Hem anat 7 socis del Muntanya.