Sortida Pic Robiñera 21 i 22 d’octubre 2017

Vocal: Pep Cantero

Participants : Pep, Mercè, Lluís, Miquel, Carme, David, Anna, Jaume, Eduard, Juan Fran, Jordi, Gerard, Mariona .

El dissabte 21 d’octubre sortim de Barcelona en direcció a Bielsa per agafar després el trencant de Chisagüés. Un cop passat el poblet seguim la pista, que puja pel costat esquerre del riu Real, fins arribar als “Llanos de Petramula” (1920m.). En una gran esplanada deixem els cotxes i decidim intentar el pic la mateixa tarda, encara que pensem que potser es massa tard i haurem de tornar de fosc. Comencem a caminar seguint el camí del fons de l’esplanada a la dreta del riu. A l’esquerra ens queda un petit pont, que travessa aquest, per on puja el GR11 que porta a la Estiba i Pineta. Fem uns 50 m. de pista i agafem un caminet a l’esquerra marcat per una fita.

En poca estona i a bon pas pugem un desnivell de gairebé uns 400m. fins a divisar el Collado de las Puertas, però quan hi som veiem una gran nuvolada que s’acosta i pensem que és millor fer el pic demà, potser en millors condicions.

Tornem a l’esplanada on muntem 6 tendes i passem una bona estona entre agradables converses i degustació de productes varis que compartim entre tots fins fer-se de nit.

Ens llevem a les 6 h. Esmorzem, desmuntem tendes i passades les 7 iniciem camí amunt. No fa massa fred i aviat surt el sol, podent apreciar un paisatge preciós. El camí que al principi es ben marcat amb herba als costats, aviat es torna més pedregós fins que arribem a un coll on es veu ja al fons el Collado de las Puertas. A la dreta es veu clarament el camí pedregós i en zig-zag que porta al Robiñera. Hi ha una mica de neu i glaç que amb cura i sense grampons es pot pujar bé. En aquest tram comencen a bufar unes ràfegues de vent molt fortes que ens obliguen a parar i ajupir-nos moltes vegades, fins que una part del grup decideix tornar enrere mentre una altra part intenta seguir amunt. Per arribar a l’avant cim (2990m.) hi ha una trepada que es pot fer sense dificultat i arribar a la cresta, però alguns tenim verdaders problemes per avançar en una zona tant exposada a les fortíssimes i contingudes ratxes, de tal manera que no podem fer cim tots plegats i hem de tirar avall com podem. Gairebé tots quedem a tocar els 3000m, a tocar el cim, però aquest sempre queda al mateix lloc, la seguretat i el seny abans que tot.

Bonica sortida amb fantàstica companyia. Gràcies a tots.