Volta amb raquetes per Setcases (Pla B) 2 de Febrer 2019

Vocalia SEAM – 2019

Volta amb raquetes per Setcases, 2 de febrer (alternativa al pla inicial)

Memòria

Punts d’interès de la ruta: Setcases – Riu de Carboner – Salt del Cossi – Font del Lladre – Collada de la Balmeta – Setcases

Distància: 15km

Desnivell: +750m / -750m

Temps total: aproximadament 6h

Participants: 11. Una baixa d’última hora (la previsió era que fóssim 12 participants).

Quedem a les 6:30h a l’estació de RENFE de Sant Andreu Arenal (metro Fabra i Puig), com de costum, i fem camí cap a Setcases. Hi arribem sobre les 8:30h enmig d’una forta nevada. Sembla que la previsió del temps és pitjor del que ens esperàvem.

A la reunió prèvia ja havíem decidit que el pla inicial, que era intentar el Roca Colom pel circ de Concròs, no es podia realitzar degut a les condicions d’innivació actuals de la zona. Així, havíem decidit limitar la ruta a la pujada a aquest antic circ glacial. Esmorzant, però, valorem que per les condicions meteorològiques no es podrà fer el que teníem previst i, per tant, decidim traçar un pla B per aquesta mateixa zona.

Finalment, comencem a caminar cap a les 10:00h, i enfilem camí per la carretera de Vallter a buscar el riu de Carboners, per on puja un PR, la ruta del carboner. El seguim fins ben bé arribar a la collada de la Balmeta, però ens donem la volta una mica abans perquè les condicions de neu i vent empitjoren, i valorem que una retirada a temps mai està de més.

Així, enfilem el camí de tornada cap a Setcases per la pista forestal que puja al Costabona, ja que serà un camí més fàcil i còmode, tot i que una mica més llarg que el que havíem seguit de pujada. Arribem a Setcases cap a les 16:00h, contents perquè tot i les condicions adverses havíem pogut aprofitar bé el dia, i el pla B improvisat durant l’esmorzar ha resultat ser força atractiu.

Mengem alguna cosa per dinar a La Cabanya, i mentrestant sembla que para de nevar però comença a bufar el vent molt fort a cotes altes. Agafem el cotxe de tornada, encara de dia, i sentim l’estrident soroll de les ràfegues de vent, comentant l’encert que hem tingut d’abandonar el pla inicial per seguretat.