Grup de Joves Puigpedrós 14 i 15 de Juliol 2018

Vocalia Grup de Joves – 2018 Volta pels Estanys de Malniu i ascensió al Puigpedrós (Cerdanya), 14 i 15 de juliol
Memòria
Dissabte 14:
Refugi de Malniu (2.130m) – Estany de Malniu – Castell dels Lladres (2.504m) – Estany de
Guils – Estany de Malniu – Refugi de Malniu
Distància: 10km
Desnivell: +450m / -450m
Temps total: 6h
Diumenge 15:
Refugi de Malniu (2.130m) – Refugi dels Engorgs – Portella de Meranges (2.633m) –
Puigpedrós (2.914m) – Serrat de les Pedrusques Blanques – Refugi de Malniu
Distància: 11,5km
Desnivell: +900m / -900m
Temps total: 7h 30min
Primera sortida del Grup de Joves de l’AEM, durant la qual es van realitzar diferents itineraris
per la zona del refugi de Malniu, a la Cerdanya, lloc on es va pernoctar amb les tendes de
campanya. Hi van participar 8 persones, de les quals 7 no eren sòcies. Malauradament, just
abans de sortir una de les integrants del grup ens va avisar que tenia un familiar a l’hospital i
que no podia venir; per això al final vam ser 8 persones i no pas 9 com estava previst.
El dissabte es va realitzar una volta pels estanys de Malniu i de Guils amb ascensió a una
muntanya anomenada el Castell dels Lladres, amb una petita grimpada final (I/II) de la qual
vam gaudir tot el grup. Mentre els companys descansaven, alguns van poder realitzar
pràctiques de progressió en neu en alguna congesta que encara aguantava i en roca en algun
ressalt proper al lloc on havíem parat a descansar. Una vegada a l’estany de Guils, vam
aprofitar per refrescar-nos una mica (i fins i tot algú es va banyar i tot en unes aigües molt
fredes) per posteriorment reprendre la marxa de nou cap al refugi de Malniu per instal·lar-nos
en la zona d’acampada. Durant la nit, vam realitzar una petita escapada nocturna d’uns 15 o
20min amb els frontals a la vora del refugi i de la zona on havíem plantat les tendes.
El diumenge, després d’haver recollit les tendes i motxilles, vam enfilar cap al Puigpedrós, el
nostre objectiu del dia. Per desgràcia, un dels integrants del grup no es trobava en gaire bones
condicions i, després de parlar-ho amb tot el grup, va decidir quedar-se al refugi descansant.
Durant el camí vam trobar alguna altra congesta de neu i vam tornar a fer alguna pràctica de
progressió. Les últimes rampes d’abans del cim es van fer una mica dures però vam assolir la
nostra fita i vam tornar fins al refugi gaudint del paisatge, la fauna i la companyia dels membres
del grup. Vam prendre alguna cosa al refugi, on també vam fer una valoració global de la
sortida, vam xerrar una mica sobre orientació i vam ensenyar els companys que no en sabien a
llegir i utilitzar el mapa i la brúixola. Una experiència inoblidable que de ben segur gairebé tots