Puig de Sant Miquel 07 d’octubre 2018

Crònica de l’excursió del 7 d’octubre de 2018 del Cicle d’Excursions i Descoberta de laNatura. Puig de Sant Miquel (100 cims) – l’Anoia

Sortim puntuals de la plaça Orfila a les 7:30 amb un autocar Guinbus i amb 35 excursionistes a bord. L’autocar té un bon micròfon, que permet al guia fer una bona explicació de l’excursió que anem a fer.
Parem a l’àrea de l’A2 “Àrea de Servei de Jorba” en la que rebem un eficient servei, i després d’un relaxat esmorzar reculem cap a Jorba. L’autocar a les 9:30 ens deixa a Jorba, i sense entretenir-se més iniciem la pujada cap al Puig de la Guàrdia, on hi ha les restes del Castell de Jorba. Seguim en contínua pujada cap al Pla de Sant Salvador i el Pla d’Ardesa i ens reagrupem en arribar a les runes de l’antic llogarret de Briançò. El grup avança amb agilitat i entusiasme. El següent punt on ens reagrupem és davant de l’església de Sant Pere d’Ardesa.
Després de reunir-nos encetem una forta pujada de carena cap al Puig de Sant Miquel.Hi cabem tots dalt del cim, i la claredat del dia, sense quasi cap núvol, ens permet gaudir de la gran vista que té el cim pels quatre cantons. Són les 12h. del migdia. Un cop vista la vista, aprofitem per a fer un mos, i es formen diversos grups en enceses converses sobre mil i un temes. Havent gaudit doncs del cim, baixem en forta i
pedregosa pendent cap a la riera que ens separa del poble de Rubió i pugem també per la pendent pedregosa i muntanyenca que ens porta a trobar el GR7. En deixar el GR7 a l’indret anomenat de Torredenuca, en un acollidor bosc de pi, ja són les 13:30h. i seiem per donar compte del dinar que portem a la motxilla i alleugerà pes per a fer els 5 km aproximats que ens queden per tornar a ser a Jorba, on hi arribem sense
incidències a les 15:30h., bona hora per a telefonar al xofer de l’autocar que ens vingui a buscar a les 16h. i entretant prendre quelcom al bar del passeig.

Una excursió tranquil·la, molt muntanyenca, amb molt bon temps, malgrat les previsions negatives, un grup molt ferm i ben avingut, i un 100 cims més a la butxaca.