Entre setmana al Puig de la Creu – 12 de Juny de 2019

Sortida entre setmana, 12 de juny 2019
Castellar del Vallès – Puig de la Creu – Castellar del Vallès
Ens hem trobat a les 7,45 Enriqueta Vaqué, Jaume Rubio i un servidor Lluís Corominas, hem agafat el cotxe i hem anat cap a Castellar del Vallès.
Arribats al final de la Ronda de Cusidor i a la Masia Restaurant Cal Petasques. Allà davant mateix, passada la barrera agafem la pista de l’esquerra, uns pocs centenars de metres més endavant trobem la pista
malmesa per l’aigua, amb grans esvorancs, una casa en runes a l’esquerra una mica més endavant. Arribem a una cantera i hem de cercar un corriol, molt curt que ens porta a un altre pista que seguirem fins arribar al Puig de la Creu amb l’ermita i edifici adjunt amb una senyera. Des d’aquest punt tenim una vista molt ample sobre el Vallès, Montnegre, serra de Marina, Barcelona al fons i Collserola amb el Tibidabo i l’antena. Es veuen molt bé Castellterçol, Sabadell i Terrassa, seguint el gir veiem molt bé La Mola, el Montcau i el Montseny.
Esmorzem i continuem per la pista direcció NO que seguirem fins trobar-nos amb el GR 173, que agafarem direcció a la nostra esquerra. La pista mentre puja al Puig té trams amb més arbrat i d’altres no tant. Al continuar
la pista direcció al GR hi ha molts trams força coberts per la vegetació. És un dia entre setmana i ens passen uns pocs ciclistes, però és força tranquil i només que parem una mica l’orella sentirem els cants dels ocells.
La ruta és molt fàcil, no té cap dificultat tècnica, jo quasi la qualificaria d’un passeig agradable de 8,50 Km. Hi ha un desnivell positiu i negatiu de 328 m.
La pujada es fa en 2,69 Km i la resta del circuit és tota baixada en uns 6 Km. L’hem fet en 2 h 24 min invertint 1h 29 min de marxa. A les 12 h érem de nou al cotxe, cerveseta i hem tornat a Barcelona.