SEAM Posets 11 i 12 de Maig 2019

Els dies 11 i 12 de maig, tal com estava previst, es va realitzar amb el SEAM l’ascensió al pic de Posets (3.371m), el segon cim més alt del Pirineu. Vam quedar a les 7:00h davant de la RENFE de Sant Andreu Arenal i vam emprendre el camí cap a Eriste. El primer dia vam començar a caminar cap a les 12:00h en direcció al refugi Ángel Orús, on vam dormir els 16 integrants del grup.

El següent dia vam començar a caminar a les 7:00h, i ja teníem la primera baixa, una persona que es va oblidar els grampons al cotxe. En la primera congesta vam tenir una segona baixa d’una altra persona que no portava uns grampons adequats, i aquestes dues persones van tornar al refugi, i van passar el dia donant una volta per la vall i gaudint de la gran quantitat d’aigua que baixava pels rius i cascades de la zona a causa de la fusió de la neu de primavera.

Quan ja portàvem una estona caminant, dos membres més van decidir que es quedarien més endarrere i que tornarien al refugi abans d’hora, i a l’entrada de la canal Fonda vam perdre una última integrant per un esguinç al turmell que s’havia fet, amb molt mala sort, al refugi. La resta de participants, doncs, 11 en total, vam seguir amb la nostra ruta, amb una neu força més dura del que esperàvem i un vent que bufava amb ganes quan érem dalt de l’aresta, ja arribant al cim.

Finalment, 10 persones vam aconseguir fer cim al Posets, i vam emprendre el camí de baixada, que amb la neu ja més tova se’ns va fer força més agradable i lleuger del que esperàvem. Vam parar a menjar al refugi i finalment vam tornar fins al pàrquing d’Espigantosa, on vam poder gaudir per últim cop de l’espectacular cascada d’Espigantosa, que ens acomiadava després d’un espectacular cap de setmana, amb bones vistes, bona muntanya i, sobretot, molt bona companyia.