De Poblet a Montblanquet – (Ruta del Cister – Etapa 3) 25 de Febrer de 2018

CICLE DE DESCOBERTA DE LA NATURA 2018

Ruta del Cister etapa 3 – De Poblet a Montblanquet – 25 Febrer

Aquesta vegada ens hem aplegat 69 un cop descomptades les baixes de darrera hora, igual que a l’anterior sortida, bé els valents que anem a resseguir el GR-175 o ruta del Cister d’aquest 3er tram serem 48, un cop baixem de l’autocar i feta la foto de grup, (sempre n’hi ha algú que no surt), en fila india comencem a fer camí, al costat de la carretera primer i més endavant per pista, arribats al poble de l’Espluga de Francolí, sorgeix un petit entrebanc, mai més ben dit i que un cop solucionat ens hi tornem a posar, si que observem però tot un seguit de tendes de colors llampants en un de les avingudes del poble, i comencem a lligar, ah!! les motos que hem vist, deu ser una cursa?, Bé anem fent a bon ritme, i de tant en tant paradeta per re agrupar-nos, una, dos i tres, aprofitarem per hidratar-nos, fa fresca però amb el sol que ens acompanya es fa bo per caminar, i tot de cop soroll de motos, n’ Ignasi es posa davant i amb el xiulet ens va avisant, alhora que amb les mans amunt i avall els fa senyals perquè amin orin la velocitat, algun d’ells així ho fa però la majoria no, fins i tot podem parlar amb algun dels motoristes, que sorpresos ens diuen que, que carai fem allà al mig, nosaltres també sorpresos doncs que estem d’excursió, sembla ser que és una cursa, el Campionat de Catalunya d’enduro i hi participen 150 pilots, més tard altre amb un quad (potser de l’organització) ens diuen que ells tenen tots els permisos, pobre pista com quedarà i nosaltres plens de pols, i eixordats del soroll doncs ara venen més sovint les motos, amb el perill que ens comporta a ambdós, fem el que podem, així uns 8 km, passem pel que sembla un control, tenim un intercanvi de paraules, i el que surt sempre que tenen tots els permisos, bé prosseguim però arribats al corriolet per on hem de pujar, de sobte hi surt un motorista volant i aterrir-se a la pista per on venim i que hem de deixar, aquí sí ens emprenyem doncs els eixelebrats que els hi han donat els permisos es salten les normes de circulació per camins de muntanya. Ens obliga a variar l’excursió, bé aquí comença una mica d’aventura, primer un camí poc marcat, el perdem i acabem fent camí a traves, fins arribar al corriol per on baixen els motoristes, nomes 150 m. per sort els darrers, ara si els perdem de vista, aquí he de demanar un taxi perquè reculli a un company que així m’ho ha demanat, un cop al taxi m’acomiado, ens el trobarem a Montblanquet, bé això no s’ha acabat ens falten 4 km. Així que anem fent camí ara més ombrívol i sembla mentida sense el soroll infernal de les motos, una o tres no molesten tant, però tantes, fins a arribar a Montblanquet; anem a segellar la cartolina, i un veí del poble ens obre l’església per que la pugem visitar, ens comenta que avui dia hi viuen 6 adults i 2 nens, ens vol ensenyar també el forn comú, però molt a pesar nostre li hem de dir que no podem, doncs anem amb altre autocar i ens espera, així que a l’àrea de descans de l’autopista de Montblanc ens trobem amb la resta de companys de la secció de cultura i fem la foto de tot el grup, ara sí cap a casa.