Sortida al Pic de Peguera – 14 i 15 de Setembre de 2019

Comencem després de l’aturada de vacances, aquest cop en cap de setmana, cosa nova a les sortides del cicle a la secció de muntanya, bé dissabte dia 14 i diumenge dia 15 de setembre, anem a Pirineus, hem escollit el cim del Pic de Peguera de 2.983 m., dormim al refugi de Colomina; arribats a peu del telefèric d’Estany Gento, l’agafem, a les 17h, i en 15’ ens porta a la part de dalt, ara d’aquí al refugi trigarem 55’, el guarda però ja ens ha fet un truc per saber on érem, els quatre que ens hem aplegat un cop ens hem tret les botes, entrem al refugi per fer el registre i acomodar-nos a la llitera que ens ha tocat, bé a les 19h a taula per sopar, al sac a les 21h, diumenge ens llevem a les 6h30’ i a les 6h50’ estem esmorzant una mica, 07h20’ ja som de camí al nostre objectiu d’avui el Pic de Peguera, donem la volta al llac de Colomina, després el de Mar, pugem pel pas de l’Ós, i ara deixem a la dreta el de Saburó de Baix, enfilem a buscar el coll de Peguera, ens hidratem; decidim deixar les motxilles, amagades, i per la forta pendent anem guanyant els darrers metres fins l’aresta cimera, el cim és a tocar, fins aquí triguem 3h, només ens separa un petit tram de cresta, d’una cinquantena de metres fins dalt del cim. La baixada és lenta doncs no val a badar, altre cop al coll agafem les motxilles i reprenem camí fins el estany petit de Saburó, on fem un petit mos, no ens podem entretindre gaire doncs el guarda ens va dir que a les 12h donen aigua, no sé pas, altre grup que ens creuem els hi ha dit que a les 11h, i el cel no està net de núvols però tampoc sembla que hagi de ploure, bé per si de cas anem per feina, com diuen els castellans (“sin prisa pero sin pausa”), arribem al telefèric a les 13h30’, per sort nostra puja a recollir un grup de 48, a les 14h10’ i així no ens haurem d’esperar a les 15h15’ (doncs si plogués no pujaria el telefèric) i hauríem d’allargar l’excursió una hora i mitja mes; ara ja sí anem al cotxe i ens traurem les botes i ens posem més fresquets per anar a dinar, i llàstima s’ha acabat un altra sortida.