Penya del Papiol (Pessebre i dinar de Nadal) 16 de desembre 2018

CICLE DE DESCOBERTA DE LA NATURA 2018

Penya del Papiol (Alt Penedès) – Pessebre, dinar de Nadal i cloenda del Cicle – 16 desembre 2018

Avui sortim en autocar de Plaça d’Orfila a les 8:30h, una hora més tard de l’habitual doncs la sortida és volgudament curta i ens queda relativament a prop. L’objectiu, excursió apart, és retrobar-nos i desitjar-nos un Bon Nadal amb nadales i un dinar de germanor a un restaurant. Ens ajuntem 33 sòcies i socis de l’Agrup. Excta. Muntanya.

Ens dirigim primer a Sant Miquel d’Olèrdola, on esmorzem a La Casa del Conill.

Arrenquem a caminar cap a les 10:00h. Sortim del poble en direcció a Cal Ferreny, travessem la riera del mateix nom i anem a buscar la pista que ens porta fins a l’abandonat mas de Cal Catantingues. Aquí prenem el corriol carener que, vorejant les pedreres d’Olèrdola i el Pi del Jaumet (376,5m), ens durà a la Penya del Papiol (381m, 100 Cims). Tot el tram de la carena cimera al voltant de la Penya del Papiol és força panoràmic. Seguim en direcció nord, primer per pista i després davallant pel corriol del grauet, a les envistes de Cal Jesús, on enllacem amb la pista del Fondo de la Penya. Passem la barriada de Can Torres per finalitzar l’excursió a l’església de Sant Pere Molanta, al costat del camp de futbol. Són les 12:35h.

L’excursió, fàcil, ha estat de 5,6 quilòmetres de longitud, 250 m de desnivell positiu i 210 m de desnivell negatiu.

A la Plaça del Pedró, al costat mateix de l’església, posem el bonic pessebre ecològic que enguany ha preparat n’Andrea Cucala. Cantem les nadales, no sense entonar-nos abans amb neules i moscatell. Acabades les nadales i el moscatell, tenim l’autocar a prop.

I ara a dinar al restaurant de les Caves Canals & Domingo, a Sant Sadurní d’Anoia. Al finalitzar l’àpat fem un sorteig de material entre els assistents, per cortesia de EQUIPA’T, i també una col·lecta per a La Marató de TV3, que enguany està dedicada a la investigació i lluita contra el càncer. S’aconsegueix recaptar 136 euros que es dipositen al punt de recollida que La Marató té a Plaça d’Orfila, on hi arribem cap a les set.

Amb aquesta sortida tanquem el Cicle d’Excursions i Descoberta de la Natura del 2018.

Bon Nadal i Bon Any Nou!!