Montserrat 26 de Març 2017

Sortim de Barcelona a les 7 del matí rumb al Bruc, on esmorzem. Un cop carregades les piles anem fins al coll de Can Maçana on comencem la ruta circular d’avui. Es veuen petites restes del que queda de la nevada del dia abans. El terreny està moll i això ens fa estar alerta al passar pels pendents de roca. No hi ha pressa. Pugem al Montgròs per contemplar les vistes de la muntanya. La tornada la fem per la canal de la Salamandra, parant molta atenció, i el Coll de Migdia. Passem al vessant nord i davallem per enllaçar amb el GR. A les rodalies de la Foradada fem parada per dinar i seguim fins a retrobar el coll de Can Maçana. El recorregut d’anada segueix en gran part el PR-78 i el de tornada el GR-172.
Han estat uns 12 km i un desnivell positiu d’uns 750 metres.
Recorregut: Coll de Can Maçana – Coll de Guirló – La Portella – Refugi Vicenç Barbé – Pas del Príncep – Coll de Porc – Coll de les Comes – Montgròs – Coll de Migdia – Camí de la Roca Foradada – Coll de Guirló – Coll de Can Maçana.