Cim del Matagalls 21 de Maig 2017

Sortim de Barcelona a les 7:10h 11 socis i sòcies de l’A.E.Muntanya cap a Tona, on esmorzem. La plana de Vic amb boira. De nou als cotxes ens arribem fins a l’aparcament a prop del restaurant La Solana, al costat de Viladrau, i punt d’inici de la caminada. Aquí no hi ha boira. Comencem el recorregut cap a les 9h. Dia assoleiat, sense núvols i bona temperatura per a caminar. Anem parant per gaudir de les vistes i punts d’interès, Can Bosc, Mare de Déu de l’Erola, magnífics exemplars de castanyers a la Castanyeda Gran de Can Gat, font de l’Or, oratori de Sant Camil de Lelis, torrent de l’Oratori i coll de les Tres Creus. En pujada breu però intensa arribem a l’ermita de Sant Miquel dels Barretons, penjada sobre la posada de Sant Segimon. Carenejant passem per coll Saprunera, pla dels Ginebres, coll de la Font i assolim el cim del Matagalls. Parada per reposar líquid, calories i fer la foto de grup al peu de la creu. Hi trobem vaques i evidentment altres excursionistes. Reprenem la ruta fent la tornada pel serrat de la Creu de Matagalls, primer carenejant-lo i després decantant-nos pel seu vessant de llevant. Aquí el pendent s’incrementa però sense complicar-se. Arribem al pla de Malataup on dinem i descansem a l’ombra dels arbres o al sol, cadascú fa la seva tria. Seguim en baixada cap a les cases del Pujol de Muntanya, indret molt ben endreçat, i ens acostem a veure el gran Castanyer de les Nou Branques, protegit per una tanca. Passem una zona residencial de Viladrau i continuem per la serra de les Rosquelles per corriol i pistes de sauló, el Molí de Baix i tanquem el cercle a l’altura del Camp Gran per retrobar l’aparcament cap a les 16:45 h. Refresc merescut al restaurant.
Magnífica ruta circular per l’atractiva obaga del Matagalls que permet assolir aquest cim emblemàtic lluny de les vies més freqüentades.