Joves – Circular per Collserola – 28/03/2021.

Tot i les restriccions marcades pel confinament comarcal, vam dur a terme una sortida diferent de la prevista. Així doncs, vam poder gaudir d’una volta circular per Collserola amb bones vistes a Barcelona i el Baix Llobregat; tot passant per punts d’interès com el pantà de Vallvidrera i fent cim a Sant Pere Màrtir.

Vam iniciar la sortida a l’estació de ferrocarrils del Baixador de Vallvidrera cap a quarts de quatre i de seguida vam arribar al pantà de Vallvidrera, el qual vam trobar mig ple. Deixant el pantà enrere, vam començar a fer pujada passant per un sender força ombrívol que amagava la font de l’Espinagosa. Vam pujar fins a travessar part de Vallvidrera, on se’ns van obrir les primeres vistes al Baix Llobregat al Turó d’en Corbs. De seguida ens vam desviar per la pista que arriba a Sant Pere Màrtir, des d’on vam poder apreciar vistes de llocs emblemàtics com el poblat ibèric de la Penya del Moro i el massís de Montserrat. Un cop a dalt i fet el cim, vam gaudir de noves vistes del Baix Llobregat enllaçades amb Barcelona. Tot seguit, vam baixar fins al clàssic mirador dels Xiprers per gaudir de més vistes. Seguidament, vam seguir el Passeig de les Aigües fins a la plaça Mireia, on vam fer parada per recuperar forces. Finalment, vam tancar la ruta circular endinsant-nos per un corriol força llarg que passava per la font del Ferro arribant fins al Coll de Can Cuiàs. Un cop allà, la pista ens va portar altra vegada al pantà de Vallvidrera, on vam donar per acabada la ruta.