Grup de Joves  Estanys de la Pera amb raquetes 16 de Febrer 2019

Vocalia Grup de Joves – 2019

Estanys de la Pera amb raquetes de neu, 16 de febrer

Memòria

Punts d’interès de la ruta: Estació d’esquí de fons d’Arànser – Refugi de Pollineres – Estany petit de la Pera (tornada seguint el mateix itinerari)

Distància: 14km

Desnivell: +600m / -600m

Temps total: aproximadament 6h

Participants: 9. Cap baixa ni alta d’última hora.

Sortim de Sant Andreu una mica més tard del previst (uns 15min), ja que un dels participants s’endarrereix i decidim esperar-lo. Pel camí, parem a Bagà a esmorzar i arribem a l’estació d’esquí de fons d’Arànser cap a les 10:00h.

Comprem els forfaits de raquetes i comencem a caminar, amb poca neu a cotes baixes i molt regelada, i amb una calor que sembla abril. Arribem al refugi de Pollineres, on fem un mos per continuar posteriorment pujant cap als estanys de la Pera, el nostre objectiu del dia.

En aquest punt de la ruta la quantitat de neu ja és considerable (uns 60-70cm de gruix), però està molt estovada i gairebé sembla de primavera. Seguim la traça d’un curset d’esquí de muntanya, que ens ajuda una mica per progressar amb més facilitat, i aprofito per explicar com hem de progressar en una pendent amb neu i com ha de desplaçar-se el grup. Sembla que veient el comportament dels esquiadors tothom s’adona que és molt millor anar l’un a prop de l’altre i seguir la traça del que va obrint (no obrir noves traces), a més de seguir un ritme suau però constant.

Finalment, arribem a l’estany petit de la Pera, amb unes vistes magnífiques de la zona, i amb el mapa identifiquem alguns pics. Decidim no seguir fins l’estany gran perquè creiem que per l’hora que és aniríem massa justos i preferim iniciar el camí de tornada, altre vegada fent una paradeta davant del refugi de Pollineres, aquest cop per dinar.

Arribem al cotxe a mitja tarda, i de baixada per la carretera que ens porta a Martinet fem algunes fotos de la posta de sol amb la cara nord del Cadí com a protagonista. A la tornada gairebé ningú xerra; tothom està cansat i aprofiten per dormir al cotxe, amb un somriure que es dibuixa a les cares després d’un dia d’activitat intens però molt gratificant.