Entre setmana Roca Encavalcada i Montcau – 03 de Juliol de 2019

Bé, la sortida d’entre setmana d’abans de vacances anem al massís de Sant Llorenç del Munt, i com que ens va quedar penjat el cim del Montcau d’una anterior sortida, per mal temps; avui tornem a intentar-ho. Sortim del pàrquing que hi ha al coll d’Estenalles (on deixem el cotxe), direcció sud, uns 200 m. prenem el corriol a mà esquerra que baixa al torrent, el creuarem més endavant, seguim sense perdre alçada i un cop a altre torrent, enfilem amunt, fins arribar a la carena, ens refresquem; allà mateix surt un altre camí en direcció NE, fins el final del bosquet d’alzines i on hem d’anar amb compte doncs s’ha de baixar per unes pendents pedregosos i es perd el traçat del camí, continuem baixant fins un creuament de camins, el de l’esquerra i ara sí, en uns 50 m. hi ha una petita finestra entre els arbres, a la dreta on ja podem veure la Roca Encavalcada, d’aquí tornem enrere fins la carena, i prenem cap el N, a cercar el coll d’Eres, altra refrescada i amunt fins dalt del Montcau, de sobte una remugó que trenca el silenci que fins ara ens envolta, veiem un grup de nois i noies que s’apropa cap aquí, venen del coll d’Estenalles, es divideixen en dos grups, un per la “normal, i l’altre per l’aresta que baixarem, al peu del tram final ens creuem amb ells, salutacions, encoratjaments de suport i en poc més de 10 minuts som al cotxe, els tres núvols que hi ha ens han fet molt més suau l’excursió, fent-nos ombra quasi tot el matí, així i tot hem suat no creieu.