Sortida El Coscollet 1.610 m – 26 de Gener de 2020

CICLE DE MUNTANYA 2020

Lo Coscollet 1.610 m (Alt Urgell) – 26 gener 2020

Encetem el Cicle de Muntanya del 2020 amb una excursió crema-torrons. Sortim de Renfe Meridiana/Fabra i Puig a les 7:00h. Ens ajuntem 6 muntanyencs, 5 som socis de l’Agrup. Excta. Muntanya. Anem primer a Ponts on esmorzem. Després seguim fins a Les Masies de Nargó, nucli situat al terme de Coll de Nargó, i punt d’inici i final de l’excursió quasi circular d’avui.

Comencem a caminar cap a les 9:45h en curta baixada per creuar el Barranc de les Masies, que baixa amb força aigua per la recent pluja de matinada. Anem a buscar el camí del Vilar de l’Oliva, passem per la Collada del Roure, i arribats a l’altura del Vilar deixem el camí per prendre el corriol que ressegueix per dalt la cinglera de la Roca del Feixà de Maçana. Passem el Barranc del Boter (o de la Mare de Déu) per enfilar-nos al Tossal del Faig 1.566 m (o Tosserol). Abans d’arribar-hi comencem a trobar les primeres clapetes de neu. Contemplem les vistes, limitades per un dia que es presenta força ennuvolat. Les aigües del pantà d’Oliana, habitualment de color blau turquesa a vista d’ocell, presenten avui un to marronós per les darreres pluges que el temporal Gloria ha deixat durant la setmana, tot i ser aquesta una de les zones de Catalunya menys afectades per aquesta històrica llevantada. Del Tossal del Faig seguim un curt tram de la pista del Coscollet que aviat deixem per prendre el corriol, a voltes desdibuixat, que recorre per dalt la cinglera dels Feixans. Passat el Tossal de Remolins retrobem la pista que seguim fins a Lo Coscollet. Foto de grup al cim i parada per dinar.

Desfem aproximadament un quilòmetre del trajecte recorregut per trobar l’inici fitat del corriol que surt de la pista vers ponent, en direcció a la Collada de la Cadena. Un xic abans d’arribar a la collada enllacem amb la pista de Serradarques que prendrem de baixada, a la dreta. A partir d’aquí i fins a Les Masies seguirem de baixada el camí d’Andorra vers al nord, camí senyalitzat amb marques blaves i grogues. Els primers 2,5 quilòmetres transcorren per la pista, coberta per uns 5 cm de neu recent, humida i no trepitjada. Fa goig de veure, avui sembla una pista d’esquí nòrdic. Deixem la pista pel corriol carener que davalla per la Serra d’Aubàs. Arribem a les envistes del poble d’Aubàs sense arribar-hi doncs ens desviem a ponent del Tossal de Cal Felip. Deixem el mas de l’Oliva a la nostra esquerra i el de Cal Músic a la nostra dreta. Arribant a Les Masies el cel ens regala un bonic arc de Sant Martí. Entrem al poble que creuem de dalt a baix per retrobar l’inici. Hi arribem a les 16:57h.

El grup, força compacte, ha permès completar l’excursió sense incidències.

De tornada a Barcelona, fem parada a Oliana per prendre un refrigeri.

L’excursió, físicament exigent però força recomanable, ha cobert 18 quilòmetres de longitud, 1.050 m de desnivell positiu, el mateix de desnivell negatiu, que hem trigat unes 7:12 hores a completar, parades incloses.