Cultura – Penelles i al Castell del Remei, 20/06/2021

Vam sortir de la plaça d’Orfila a les 7’30h direcció Lleida amb un total de 26 persones.

Durant el camí ens va començar a ploure i vam parar a la Panadella per esmorzar i estant allí va caure un fort aiguat.

Vam continuar el viatge. I la pluja anava minvant. Vam arribar a Penelles a les 10h, ens esperava el guia. El guia ens va portar pels principals carrers a on estan els més populars murals mentre la pluja ens acompanyava. I tots atents a les explicacions del guia. A l’entrar a veure l’església, que per cert està també pintada (per dintre), va parar de ploure. I a continuació vam anar al cinema Kursaal del poble, i ens vam passar un documental de l’origen dels murals.

A les 11’30h vam acabar la visita guiada i vam estar mitja horeta pel poble per acabar de veure alguns murals més (ja no plovia).

A les 12h aproximadament vam sortir en direcció al castell del Remei que està bastant a prop.

Vam arribar al castell del Remei a les 12’15h amb fresqueta i un solet que enamorava. Allí no teníem guia i cadascú va anar al seu aire, sí que tenien un fulletó amb les explicacions més rellevants de la zona.

La zona comprèn el castell, el santuari del Remei, la bodega + tenda i restaurant.

A l’entorn hi ha dos llacs amb ànecs, cignes i paons, i una zona de pícnic amb molta vegetació i conreus de vinya i arbres fruiters. També hi passa el camí de sant Jaume.

A les 13’45h vam agafar l’autocar i ens vam anar al restaurant. I a les 17’00h ja vam anar cap a Barcelona, per cert amb un sol esplèndid. Total vam passar un dia molt complert.