Sortida Pic Costa Pubilla 11 de febrer 2018

Intent d’ascensió al Costa Pubilla o Pla de Pujalts (2.056m) des de Gombrèn
Diumenge 11 de febrer del 2018
En un principi s’anava a realitzar la sortida al Pic Bacivers de 2.885m situat a la zona de Vallter, però finalment donada la situació meteorològica i nivològica, es decideix anar al Costa Pubilla o Pla de Pujalts (2.506m) partint des de Gombrèn, passant pel Santuari de Montgrony. L’ascensió segueix l’itinerari capal refugi de les Planelles i s’enfila pels Rasos del Camps (o Camps d’Ordi). Un cop s’arriba al coll de Coma Ermada, només queda se
guir la carena fins al cim mateix.
En un principi anàvem a participar 20 persones, però finalment queden en 19 per una baixa d’última hora.
El diumenge 11 de febrer sortint de l’estació d’autobusos de Fabra i Puig 12 persones en tres cotxes, a les 7:20h. Parem a esmorzar al voltant de les 8:30h a Ripoll on se’ns uneixen els participants que faltàvem, completant els 19 finals.
A prop de les 10:00h, ja equipats ens posem en marxa. Iniciem la ruta a laplaça del Roser de Gombrèn. Recorrem el camí històric que puja al santuari passant per l’oratori de Sant Francesc, la Creueta i la zona del coll de Jou. Al
poc d’iniciar el nostre camí ja trobem neu constant gairebé a tot el camí. En aproximadament 1:30h arribem al Santuari de la Mare de Déu de Montgrony, on fem una petita parada per apreciar les magnifiques vistes, més encara avui que tot el paisatge està completament nevat.
Continuen per ampla pista, encara que plena de neu fins el refugi de les Planelles, que es troba molt deteriorat. Als pocs metres d’aquest punt decidim posar-nos les raquetes, donades les condicions de la neu. Continuen per la
pista nevada, fins un trencall que ens introdueix per un bosc.
La nostra ruta prossegueix pel bosc fins Rasos dels Camps o Camps d’Ordi. En aquest punt el camí gira cap a la dreta i ja podem veure la part alta de la serra de Montgrony.
Avancem uns metres pels Rasos dels Camps fins els 1.633m d’alçada, però la situació meteorològica està empitjorant, amb vent i núvols que s’ennegreixen per moments. Donada la situació decidim girar cua i tornar al cotxes per la
mateixa ruta.
Arribem als cotxes cap a les 16:30h. De tornada a Barcelona, parem una altre cop a Ripoll per fer un mos, per ja després prosseguir el camí fins a casa.
Tots els participants van col·laborar de manera activa i positiva, perquè la sortida fos un èxit. Gràcies a tots per la vostra participació.