Entre setmana – Collserola 9 de Maig de 2018

SANT FELIU DE LLOBREGAT-PUIG D’OLORDOLA-PENYA DEL MORO-SANT JUST DESVERN

Som a dimecres 9 de Maig del 2018, son tres quarts de vuit del matí i ja tothom és a l’estació de rodalies de Fabra i Puig. Som 6, Julia, Josep Manuel, José, Juan Manuel, Enriqueta i jo mateix, Ignasi.

Com hem matinat i tots puntualíssims, podem agafar el tren més d’hora del previst, cap a Sant Feliu del Llobregat. Es nota que és un dia feiner i hora d’anar a la feina, el tren va força ple i potser som l’enveja dels que ens veuen amb motxilles.

Tenim previst fer una caminada matinal amb l’intenció de ser a casa de tornada a l’hora de dinar. Un recorregut previst d’uns 15 Km. El dia acompanya, no fa calor, no fa fred, no plou, potser una mica de ventet, però perfecte per caminar.

Encetem la caminada a les 08:29:26, a una cota de 39 metres, tot segons l’estri aquest que et diu a on pares i, si ho has preparat, per on has de tirar. Val a dir que el començament, des de el punt de vista paisatgístic no és d’aquells que enamoren, ja que hem de creuar un polígon industrial amb un trànsit de cotxes, etc, però aviat arribem a la pista que ens durà cap al cim.

8:52:23: el paisatge ja és més agradable i va millorant fins al cim, passem pel costat de l’ermita de La Salut, i veiem un grup de jovent i profes descarregant d’una furgoneta un munt de taules i cadires tot semblant que pensen muntar l’aula a l’aire lliure. Al llarg de la caminada ens trobarem alguns d’aquest privilegiats fent alguna activitat. Hem caminat fins ara 1.654 metres i estem 33 metres més amunt del punt de sortida.

9:30:40, 4.053 metres de caminada, 161 metres més amunt. Fa un no res hem passat per Can Farriol i ara veiem a uns dels nois, assegut al terra i molt enfeinat amb uns papers. Ens explica que estan fent unes pràctiques del que estudien, monitors de lleure, si no estic errat. Nosaltres seguim caminant, tot just per sota de la nostra fita, la veiem alta i senyorial i ens repta a superar el desnivell.

10:18:15, 5.296 de caminada, 188 metres més amunt , cota 434,20, Puig d’Olorda, la nostra primera fita d’avui, un altre “100 Cims”. Un lloc privilegiat per veure tota la contrada, des de la Mediterrània fins a Montserrat, La Mola, Tibidabo… Fem una ganyipada, i després de 17 minuts i 42 segons, tira de nosaltres l’esperada “birra”, hem vist el bar a la pujada, i millor pujar amb la panxa buida i el cap clar, la fem de baixada, tot i que alguns potser voldrien una per pujar i altre per baixar.

10:30:44, 6.036 de camí, 71 metres per sota del cim, i a sota mateix del cim. Som a mitja alçada de la pedrera, i dediquen uns 5 minuts a veure el que queda del que va ser una important explotació industrial. Feta la primera part cultural, arqueologia industrial, i desitjosos de complir amb el sagrat deure de la defensa de la industria cervesera, fem via.

11:10:01, 7.080 m. caminats, i 22 metres més abaix, som a Santa Creu d’Olorda, millor dit, al xiringuito de Santa Creu d’Olorda, i fem la cerveseta, un talladet uns, un cacaolat altre. Superada la prova de pagar, que si falten 2 cèntims, si sobra 1 duro… 20 minuts i 9 segons de descans i a caminar s’ha dit. Repetirem un tram molt curt que ja hem fet de pujada i cap a la Torre del Bisbe.

11:20:02, 7.628 m. de ruta, i 69 m de baixada, pronunciada, veiem a un senyor amb un gos, i uns prismàtics i una andròmina d’aquelles d’empaitar papallones, mirant a unes possibles candidates a ser capturades. No para la marxa.

11:37:45, 8.932 m. ja fets, i tot i que estem pujant, som a 81 metres per sota del senyor, el gos, l’andròmina i les papallones, ens trobem a un grup de nois d’aquells que hem vist al començament, això si, amb una taula i cadires. Adéu, bon dia.

11:39:32, 9.071 m, 3 amunt, passem per la Torre del Bisbe, impressionant masia. Tot just creuant el Torrent de les Torres, veiem un banc d’aspecte bucòlic a tocar del trencall que hem d’agafar. Una mica més amunt hi han les restes d’un forn de calç força gran. El corriol és maco, i fa pujada envoltat d’una vegetació en evident estat primaveral.

11:49:04, 9.471 metres a les cames, 20 pujats des de l’ultima referència, i ens creuem amb dos ciclistes que baixen com poden pel corriol entremaliat que estem pujant. Molt amables, l’últim fa el que pot mentre no para de demanar disculpes, cosa que genera una entretinguda controvèrsia de si és japonès o no, ja que entre el casc, les ulleres i la resta no es veu clar. Seguim la pujada, arribem a una pista, que davalla una mica, un corriolet de fondalada, primer baixa, tot seguit recupera alçada, altre pista i som a la vall de Sant Just, pista, i corriol fins a la segona fita important, la Penya del Moro.

12:19:58, 11.076 metres recorreguts, cota 276, i som a les restes ibèriques i medievals de la Penya del Moro. Una petita “performance” per fer les fotos, i 8 minuts i 11 segons i tirem cap avall. Ja tenim una mica el temps a sobre per arribar a casa per dinar.

13:27:32, 14.961 totals de recorregut i a la cota 100. Hem baixat de la Penya del Moro, primer un corriolet entre la màquia, arribem a una pista i després un trencall, passem per Can Solanes, amb el dubte de si ho trobarem obert o tancat, ja que hi ha un lletrerot de camí particular, és obert, i ja entrem a l’urbanització de Can Melich, creuen Sant Just fins a la carretera, parada del tramvia i cap a casa.

Un resum curt: una bona sortida, amb bona companyia per un territori agradable i bon temps. Que més ens cal?