De Santes Creus a Prenafeta – (Ruta del Cister – Etapa 1) 14 de Gener de 2018

Després de comptar, ens falten 2 persones ( no han respirat?), esperats els 5’ de rigor marxem els 50 cap a Santes Creus, el pronòstic de la meteo és de núvols i potser algun clar, l’encerten del tot, un dia d’hivern rigorós força frescot i a sobre el ventet que tot el dia ens acompanya, un cop a Santes Creus, esmorzem i ens fem la foto de grup a les escales del monestir, s’han recollit les cartolines per tothom que vol fer tota la ruta del Cister, (Déu n’hi do! amb el show dels cartronets), bé a un quart d’onze ara si comencem el recorregut, anem a bon ritme, passem pel pont romànic de Stes. Creus, més endavant de camí parem a visitar una borda de pedra seca (barraca de ca l’Auge), força gran i ben conservada, ara toca un posiol, el d’en Soleta, és una construcció idèntica però que serveix per recollir aigua, passem el Pla de Santa Maria, continuem fins el poble de Figuerola del Camp, ara sí comença la pujada fins la Serra de Jordà, abans del coll de Coloma dinem al mirador del Jordà, aquí no ens molesta gaire el vent, són les dues, un cop al coll de Coloma fem dos grups, un continuarà el camí fins al poble de Prenafeta i l’altre anirà a pujar el cim del Tossal Gros, a un terç de camí decideixo que ens en tornem, (el cel més tapat, vent, fred, el ritme d’algun no ens ajudarà a ser a l’autocar a l’hora, així que lleugers cap avall, abans d’arribar a la font de Sant Salvador ja hem atrapat al grup que va decidir continuar al poble, ermita de St. Salvador i en poc temps som a Prenafeta, ara de postres hem de fer 3 km per la carretera, doncs l’autocar no puja a buscar-nos, ha pujat i com que no ha pogut donar la volta se’n ha tornat marxa enrere fins un punt que podia estar esperant-nos (una Puta……), més que la distància perquè han de ser per l’asfalt, bé resignació i avall, al final seran uns 21 km.