Sortida Cavall Bernat de Llaberia – 23 de Febrer de 2020

Crònica de la sortida al Cavall Bernat de Llaberia i Mola de Colldejou – 23 de febrer de 2020

La segona sortida del Cicle de Muntanya 2020 ens plantejava el repte d’assolir dos cims de la Serra de Llaberia. Tots dos inclosos en el catàleg de “100 cims” que promou la FEEC entre els seus federats. La meteo va ser una bona aliada i ens va permetre gaudir totalment d’una jornada de muntanya assolellada, amb molt bones vistes i una temperatura quasi primaveral, tot i que part del recorregut va ser carener i força exposat al vent.

Les vistes espectaculars.

Des de l’aparcament de Colldejou, mentre ajustàvem els pals i el GPS buscava satèl·lits ja vam tenir l’oportunitat de visualitzar quasi tot el recorregut proposat i vam constatar que no seria una sortida “regalada”.

L’inici del recorregut malgrat els dispositius electrònics, les instruccions i plànols rebuts va ser un pèl perdedor, ja que trobar l’inici del corriol des de Colldejou i sobretot imaginar que el PR-C 96 passaria per sota el minúscul pont que creua la T-322 va ser entretingut…

Sortits de Colldejou i ja sobre el PR vam perdre una mica d’alçada però després d’uns centenars de metres el track va iniciar un ascens constant amb alguna rampeta més dura.

L’ascens com sòl ser habitual, va venir acompanyat pel silenci de les 9 valentes i valents inscrits a la sortida. Silenci que va substituir les alegres converses habituals després d’un bon esmorzar. El soroll dels pals picant pedra era més nítid.

El Jose que va començar al davant del grup marcant bon ritme va passar a la cua i un cop establert el millor ritme pel grup vam arribar al Collet de la Terra Blanca no sense fer un parell d’aturades per agafar aire i remullar la gola amb un glop d’aigua.

A partir d’aquest punt el track canviava de direcció i ens menava directes a l’atac final al nostre primer objectiu: el Cavall Bernat de Llaberia a través d’un corriol pedregós, més aeri i assolellat. Cara sud i la Natalia estirant la mà per la primera selfie del grup.

Arribats a la canal equipada que ens portava al cim en Jose va patir una rotura fibril·lar al bessó i ens va haver d’esperar sense poder fer cim. La recepta de l’ibuprofèn i el Fisiocrem la va prescriure l’equip mèdic format per la Silvia, Araceli i la Natalia.

Jose, aprofitem aquesta crònica per desitjar que et recuperis ben aviat.

A partir d’aquest punt i un cop assolit el primer objectiu per la resta del grup, vam decidir escurçar la sortida tornant a Colldejou des del GR-7 que creua el Coll del Guix.

La Mola de Colldejou quedava doncs pendent per una altra sortida mentre el Jose progressava amb dificultats per un terreny pedregós i així vam arribar a la Miranda de Llaberia.

En aquest punt el guia es va despistar i no va trobar l’inici de la Drecera d’en Ramon… un corriol que baixa dret cap al Coll del Guix i que afortunadament, en Jose no va haver de baixar, ja que, per sort, un cotxe que arribava a la Miranda per la pista es va avenir a acompanyar-lo al poble de Llaberia. La resta de grup vam baixar directes i sense entrebancs pel GR-7 cap a Colldejou i després d’un dinar ràpid amb taula i cadira incloses vam iniciar el camí de retorn.