Sortida Cap del Verd – 24 de Febrer de 2019

CICLE DE MUNTANYA. CAP DEL VERD – 24/02/2019.

Hem sortit de l’estació de Fabra a las 6:30h, 5 socis en direcció a Gósol arribant al mateix poble per esmorzar.

Sortim amb els cotxes cap a l’ermita de Sta. Margarida, abans d’arribar a l’ermita aparquem, ens preparem i decidim no portar les raquetes per la poca neu que es veu, però si els grampons perquè potser trobem força gel.

Comencen a caminar a les 9:30h direcció a l’ermita de Sta. Margarida (1.476m), on comença el track i seguim el GR-150 tallant la pista fins el Coll de la Mola (1.816m).

Deixem el GR-150 i seguim per la pista de verd a l’esquerra i en direcció al Portell de l´Ós.

Remuntem vers el Pla de la Font (2.004m).

Aquí la pujada pica una mica fort, vàrem trobar neu tova, es va fer una mica dur, però recompensa el paisatge, amb el Pedra i les Valls, amb Gósol als peus.

Tirem amunt fins arribar al Cap del Verd (2.282m) on vam estar menjant, amb la panoràmica espectacular de 360º. Port del Comte per la banda de La Pedra i La Coma, la Serra de Busa i de Lord i a l’altra banda el Pedra.

La baixada per la Collada de Belitres per fortes pendents vam decidir posar-nos els grampons, per el coll que té uns 350m de desnivell, doncs és l’únic punt de la ruta que pot presentar a l’entrada perill per allaus o per neu gelada o cornises, quasi tot el descens va ser amb un metre de neu tova fins a trobar-nos la pista on vam deixar els cotxes arribant a las 4:30h.

Dia Genial amb gent Genial.